22 Temmuz 2015 Çarşamba

PEYNİRLİ BÖREK

sanırım peynirli börek yapmayan yada yemeyen kimse yokttur.. herkesin de kendine göre bir tarifi vardır muhakkak.. bana göre böreğin tadını etkileyen en önemli unsur içine koyacağınız peynir. çok güzel bir sos hazırlasanız bile peyniriniz güzel değilse yada böreğe yakışmayan bir peynir ise böreğiniz olması gerekenden daha az lezzetli olacaktır.. benim kişşisel tercihim sert yğlı peynirden yana. hazır satılan çökelek tarzı peynirleri asla ve asla yakıştıramıyorum böreğe çok kuru oluyo.. ama ev yapımı bir çökelekse belki başka bir peynirle karıştırılıp kullanılabilir.. benim yaptığım ve beğeni alan böreğimin tarifi ise aşağıda....






Malzemeler

5 ad yufka
1 sb süt
1 sb soda
1 yumurta
2 kaşık tereyağ yarım çaybardağından biraz fazla sıvıyağ

peynir maydanoz

Yapılışı : süt soda yumurta üçlüsü çırpılır.. eritilip ılıyan tereyağ ve sıvıyağ çırpılan sosa eklenir. fırın tepsisi yağlanır. yufkalar sırası ile arasına kuru yer kalmayacak şekilde sos dağıtılır. 3. yufkada peynir maydanoz karışımı eklenir.. diğer katlarda soslanır. ben böreği fırına vermeden önce dilimlerim böylece her tarafı eşit şekilde pişmiş ve kızarmış oluyo..."böreğimin altı kızarmıyo yada geç kızarıyo" gibi bir şikayetiniz varsa bunu denemenizi tavsiye ederim.180 C fırında üzeri kızarana kadar pişirin.
böreği çıtır olarak seviyosanız. üstünü kapamayın. çıtırlığını uzun süre  muhafaza ediyo, gerçekten lezzetli bir börek. yapana yiyene afiyet olsun..

Hiç yorum yok: